TY - BOOK AU - Halířová,Johana AU - Bittlová,Zuzana TI - Logico Piccolo. Pohádky 2. Červená Karkulka, Vlk a sedm kůzlátek T2 - Logico Piccolo SN - 978-80-86745-52-7 PY - 2010/// CY - Praha PB - Mutabene KW - Logico Piccolo KW - logopedie KW - učební pomůcky KW - čeké pohádky KW - Červená Karkulka (pohádková postava) KW - Vlk a sedm kůzlátek KW - 16 karet KW - určeno pro MŠ a 1.ročník ZŠ N1 - Pro 1. stupeň N2 - Karkulka a nejmenší kůzlátko - to nejsou princové či princezny z dalekých krajů, obklopeni trpaslíky, vílami nebo jinými pohádkovými bytostmi. Jsou dětem blíž, buď jako postava (hodné, odvážné dítě), nebo jejich postavením coby nejmenšího člena rodiny (což také platí pro většinu dětí). Děti se s nimi snadněji identifi kují. A taktéž mravní výpověď těchto pohádek je jednoduchá: raději poslouchej maminku (u pohádky Vlk a sedm kůzlátek by se dalo doplnit, že i ten nejmenší může být tím nejdůležitějším). Prostřednictvím těchto pohádek je možné v různých obměnách aktivně pracovat: převyprávět je ústně, písemně či formou obrázků, zahrát si je jako scénku (není třeba hodně rekvizit) apod., tedy aktivity především spojené se vzdělávací oblastí Český jazyk (dle RVP PV 5.2.1 a RVP ZV 5.1), které samozřejmě i tento soubor podporuje a podněcuje (rozšíření slovní zásoby, evokace řečového projevu, kultivace vyjadřovacích schopností atd.). Hlavní záměr tohoto souboru je ale jiný: přiblížit se pohádkám z nečekaného směru, konkrétně prostřednictvím úloh z logického myšlení, prostorového a vizuálního vnímání, z prvouky a matematiky. Soubor navádí děti znovu probírat známý a oblíbený text, a to z netradiční strany: pozorováním, porovnáváním obrázků, logickým uvažováním a hledáním souvislostí. Kombinace známého materiálu s překvapivým pohledem na něj je účinným nástrojem jak k upevnění a prověření dosavadních znalostí, tak k povzbuzení vlastní kreativity a fantazie dětí. Tímto jsou děti vedeny k tomu, aby opustily "vyšlapané cesty" tradiční (většinou pasivní) práce s pohádkou, překročily (v tomto věku samozřejmě nevědomě) meze určitého oboru a propojily ho s oborem jiným. Nový pohled vyzývá k aktivní práci, kladení vlastních otázek, transformaci, abstrakci, vlastnímu zkoumání, inovaci a originalitě, směřuje tedy k vlastnostem žádaným ve všech vzdělávacích oblastech ER -