Zpověď mladého romanopisce / Umberto Eco ; přeložil Petr Fantys

By: Eco, Umberto, 1932- [aut]Contributor(s): Fantys, Petr, 1967- [trl]Material type: TextTextOriginal language: English Publisher: Praha : Argo, 2013Edition: Vyd. 1Description: 173 sISBN: 978-80-257-1028-9Subject(s): Eco, Umberto, 1932- | literární činnost | italští spisovatelé | filozofové | literárněvědné rozbory | přednášky esejeGenre/Form: přednášky | eseje Scope and content: Svůj první - a nejslavnější - román Jméno růže vydal Umberto Eco, když mu bylo téměř padesát: ve svých osmdesáti letech je tedy coby romanopisec vlastně mladíkem - a právě o tomto "romanopiseckém mládí" pojednává jeho nová kniha. Se stylistickou elegancí sobě vlastní se v ní autor vyznává z celoživotní fascinace literaturou; ve čtyřech esejích nechává čtenáře nahlédnout do romanopiscovy kuchyně a zároveň předvádí svůj pověstný literárněteoretický a kritický um. S jeho použitím pak vysvětluje, proč nás literatura dokáže pohnout k slzám, v jakém smyslu "existují" Anna Kareninová, Řehoř Samsa či paní Bovaryová, anebo proč musí být dobrá non-fiction vystavěna jako napínavá detektivka. Lze dodat, že podobně napínavě je vystavěna i jeho Zpověď
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode
Kniha Kniha Dospělé oddělení
Naučná pro dospělé 82(09 (Browse shelf) Available 420320106000

Přeloženo z angličtiny

Poznámky

Svůj první - a nejslavnější - román Jméno růže vydal Umberto Eco, když mu bylo téměř padesát: ve svých osmdesáti letech je tedy coby romanopisec vlastně mladíkem - a právě o tomto "romanopiseckém mládí" pojednává jeho nová kniha. Se stylistickou elegancí sobě vlastní se v ní autor vyznává z celoživotní fascinace literaturou; ve čtyřech esejích nechává čtenáře nahlédnout do romanopiscovy kuchyně a zároveň předvádí svůj pověstný literárněteoretický a kritický um. S jeho použitím pak vysvětluje, proč nás literatura dokáže pohnout k slzám, v jakém smyslu "existují" Anna Kareninová, Řehoř Samsa či paní Bovaryová, anebo proč musí být dobrá non-fiction vystavěna jako napínavá detektivka. Lze dodat, že podobně napínavě je vystavěna i jeho Zpověď

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha