Portešová, Šárka, 1968-

Rozumově nadané děti s dyslexií / Šárka Portešová - Vyd. 1. - Praha : Portál, 2011 - 213, [8] s. obr. příl. : il.

Vydáno ve spolupráci s Masarykovou univerzitou

Obsahuje bibliografie

Cílem knihy je seznámit čtenáře s problematikou psychologie a pedagogiky rozumově nadaných dětí se specifickými poruchami učení, zejména s dyslexií. Autorka vysvětluje, jak je vhodné tyto děti, jež bývají označovány jako tzv. "paradoxní žáci", rozpoznat, jakým způsobem obvykle kompenzují svůj handicap, jaký je častý profil jejich schopností a handicapů při psychologickém vyšetření, jaký je obvykle jejich styl učení, paměť, motivace, tvořivost, jaké mají sociální a emocionální problémy a zejména jaké jsou možnosti jejich dalšího vzdělávání tak, aby byly skutečně rozvíjeny jejich schopnosti, nejen kompenzovány nápadné handicapy. Publikace se opírá o zahraniční poznatky, ale vychází z českého výzkumu a úzkého kontaktu s konkrétními nadanými žáky a studenty s dyslexií. Pro lepší názornost je text doplněn citáty rozhovorů a ukázkami výtvorů a školních prací dětí, komentáři jejich učitelů a rodičů a kazuistikami vybraných dětí.

978-80-7367-990-3 (brož.) : 269.00 Kč

cnb002202772

talentované děti dyslexie nadané děti inteligence výchova a vzdělávání


monografie

37

Powered by Koha